EștiSuperbă.ro

9 greșeli de îngrijire pe care le fac femeile

La 20 de ani ai pielea pe care ai moștenit-o; la 40 cea pe care o meriți! Află cum să ai grijă de tine!

Oamenii asociază mereu frumusețea cu exteriorul: o piele tânără și un corp frumos. Ar trebui să ținem însă seama și de sănătate, vitalitate și stilul de viață.
Iată 9 greșeli pe care ar trebui să le eviți dacă vrei să ai o viață lungă și fericită:

1. Nu dormi suficient

Somnul stimulează circulația oxigenului. Cei care dorm bine noaptea sunt mai atractivi și mai sănătoși decât cei care nu se odihnesc suficient – adică 7-8 ore.

2. Ai un stil de viață sedentar

Nu trebuie să îți petreci tot timpul în sala de gimnastică, dar 30 de minute de exerciții moderate (se pune și dacă mergi pe jos zilnic) te vor ajuta să ai o viață lungă și sănătoasă – chiar cu 10-13 ani în plus decât a celor inactivi.

3. Ești în mod constant foarte stresată

Dacă lași stresul să devină o mare parte din viața ta, curând îți va afecta sănătatea, ta va face să te simți și să arăți bătrână. Nu lăsa stresul să te țină pe loc: relaxează-te, respiră adânc și rezolvă problemele pe rând.

4. Dormi cu machiajul pe față

A dormi cu machiajul pe față duce la piele uscată, iritații și căderea genelor. Curăță-ți fața în fiecare seară și aplică produse de curățare, pentru a avea o piele sănătoasă și pentru a încetini procesul de îmbătrânire.

5. Folosești cremă de protecție solară numai când te duci la plajă

E necesar să folosești cremă de protecție solară și când sunt nori, nu numai vara la plajă și la piscină. Afară, ești expusă razelor UV timpul, indiferent de anotimp. Acestea cauzează riduri și alte semen ale îmbătrânirii timpurii.

6. Nu te preocupă îngrijirea facială

Unde apar primele riduri? În zona ochilor. Începe de acum să folosești produse hidatante ce conțin acid hialuronic și vitamina A sau E.

7. Consumi băuturi nesănătoase

Băuturile bogate în zahăr și calorii, precum sucurile, contribuie la procesul îmbătrânirii. Există variante mai sănătoase: apa, sucurile naturale, smoothie-urile etc.

8. Nu ai o alimentație corectă

O alimentație sănătoasă te poate face să te simți mai bine și îți poate prelungi viața. Mănâncă mai multe fructe și legume, dar nu uita nici de somon, sardine, nuci, semințe de floarea soarelui și ulei extravirgin de măsline.

9. Fumezi

Pe lângă răul provocat corpului și organelor interne, fumatul îți afectează direct pielea – îi schimbă culoarea, grăbește procesul de îmbătrânire, acoperă porii, golește celulele de oxigen.
A fuma 2 țigări pe zi înseamnă a-ți reduce viața cu 30 de minute.

Citește și cele 3 reguli pentru a avea o piele sănătoasă:

Dacă pielea ta e uscată, uleioasă ori cu impurități și dorești să o îmbunătățești, tot ce ai de făcut e să urmezi câteva reguli simple.

1. Hrănește-ți pielea din interior

Și pielea are nevoie de alimente și lichide corespunzătoare.

Apa
Este esențială pentru o piele sănătoasă, fiind cunoscută și sub denumirea lichidul vieții. Elimină toxinele și reziduu=rile din corp, curățând-ne astfel și pielea. Se dizolvă cu alte substanțe și transportă substațe nutritive la fiecare celulă din corpul nostru, inclusiv a piele. Când corpul e deshidratat atrage apa din zonele mai puțin vitale ale corpului și asta se reflectă mai ales pe piele, așa că ar fi bine să-i asiguri resursele necesare.

Vitamine
Asigură-te că dieta ta e bogată în vitamina A, B, C, E și K și în minerale precum cupru, zinc, seleniu, magneziu și calciu. Vitaminele C și E sunt antioxidanți și protejează pielea de efectul nociv al radicalilor liberi. Vitamina A ajută la repararea țesuturilor pielii și la regenerare. Vitamina K ameliorează cercurile întunecate de sub ochi. Vitamina B stă la baza pielii. Lipsa ei poate duce la piele uscată și solzoasă, predispusă la crăpare. Cuprul, zincul, seleniul și magneziul acționează ca antioxidanți și ajută la îmbunătățirea și păstrarea elasticității pielii.

Iaurt și chefir
Pielea noastră reflectă ceea ce mâncăm, dar reflectă totodată și sistemul nostru digestiv. Multe afecțiuni ale pielii sunt cauzate de numeroase probleme gastro-intestinale, cum ar fi constipație, diaree, digestie rea sau de stomacul inflamat. Aceste probleme gastrointestinale sunt, în schimb, cauzate de creșterea exagerată a unor bacterii rele în intestinele noastre. Consumul suficient de iaurt și kefir va reumple flora intestinală cu bacterii prietenoase și va lupta cu microorganismele neprietenoase, responsabile pentru afecțiunile cutanate.

2. Spală, curăță și hidratează-ți pielea în mod regulat

Curățare zi de zi
Ar trebui să îți cureți pielea în fiecare dimineață și în fiecare seară și de fiecare dată când ai fost afară.

Hidratare
Prin folosirea în mod regulat a unei creme care să se potrivească tipului tău de piele, pielea va restabili hidratarea și va umple celulele cu substanțe nutritive. O cremă hidratantă de zi ar trebui să conțină o protecție solară adecvată, în timp ce o cremă de noapte bună ar trebui să fie bogată în ingrediente active naturale.

Tratamente profunde
Aburul de la apa caldă îmbogățită cu uleiuri esențiale ajută la deschiderea porilor. Utilizați o perie pentru fașă pentru exfolierea pielii și îndepărtarea celulelor moarte.

3. Protejează-ți pielea de factorii externi dăunători

Soarele
Pielea trebuie constant protejată de razele ultraviolete ale soareluim care sunt extrem de dăunătoare. Supraexpunerea la soare poate provoca, printre altele, îmbătrânirea prematură a pielii, uscarea. Crește și riscul de cancer de piele. Folosește o cremă cu protecție solară chiar și în zilele noroase, cu un SPF egal cu sau mai mare de 15.
Poartă o pălărie cu boruri largi și ochelari de soare ori de câte ori e necesar. Evită razele soarelui între orele 11-16.

Fumul
Fumatul va face ca pielea ta să arate bătrână și aspră și va conduce la îmbătrânirea prematură a celulelor pielii. Fumatul cauzează și subțierea vaselor de sânge, astfel încât pielea va fi lipsită de oxigenul și nutrienții necesari, distruge colagenul și elastina, fibre ce ne păstrează pielea fermă și elastică.

În concluzie, curățarea, hidratarea și protejarea pielii de razele UV, precum și renunțatul la fumat sunt pașii esențiali pentru a obține o piele sănătoasă.

Comentarii

Urmareste-ne

Avem o comunitate de facebook foarte activa! Te invitam sa faci si tu parte din ea! Da-ne like pentru a primi toate postarile noastre!

Website-ul foloseste cookies. Continuarea navigarii pe website reprezinta acordul tau privind prevederile aplicabile disponibile aici.x